Wednesday, November 21, 2007

Pannekaketyveriet om natten


Det var en gang at Tina lagde seg pannekaker til middag. Hun spiste alle unntatt én. (Se bildet: Slik så det ut da hun var ferdig å steike alle pannekakene). Hun la den gjenværende pannekaken på et fat, og planla å spise den senere. Morgenen etter ringte alarmen klokka sju; Tina måtte dra på bakeriet og kjøpe brød, hun hadde nemlig ingen mat i huset.

Hun orket ikke å stå opp så tidlig, og tenkte "Men jeg kan jo bare spise pannekaken fra i går til frokost!" I en halvtime lå hun og koste seg med denne tanken. Hun sto opp, skrubbsulten, bare for å finne pannekakefatet TOMT! Sjokkert lette hun gjennom hele kjøkkenet, uten å finne en gang en liten pannekakesmule!

Hun slo seg til ro med tanken på at noen hadde tatt pannekaken, og bestemte seg for å ta noen andre sin melk til frokostblandingen sin (hun hadde nemlig ikke melk selv). Men i kjøleskapet var ingen melkedråpe å finne i det hele tatt. Det ble til slutt to knekkebrød med eggerøre til frokost.

Senere på dagen spurte hun alle flatkameratene sine om de hadde tatt pannekaken fra kjøkkenet, men de svarte alle nei. Fortsatt er dette mysteriet uløst, og Tina husker ennå frustrasjonen hun følte denne skjebnesvangre morgenen.

Har du tips om pannekaketyveriet i Reykjavik - kontakt Tina (legg igjen en kommentar, helst ikke anonym!).

4 comments:

Anonymous said...

Kanskje sokkegnomen har blitt lei av sokker og ville ha noe bedre å spise på? Selv ville jeg selvsagt foretrukket sokker fremfor pannekaker... (Og lite vet Tina om at det imaget mitt om å ikke like pannekaker bare er et skalkesjul for å ikke bli mistenkt for å snike meg inn hos pannekakelagere om natten og spise den siste pannekaken deres! Mohaha!) Fryktelig dumt, det der. Holder en knapp på sokkegnomen, altså!
Ragnerognebær

Tina Laais said...

selv holder jeg en knapp på en viss tysker som konstant er på kjøkkenet, og som satte opp et merkelig fjes da jeg spurte...

Sanna Drogset Børstad said...

i dag når jeg var på min sedvanlige (er det et ord som kan brukes her? det hørtes så fint ut.) tur til vaskeriet så jeg en mann som kom løpende i full fart med en pannekake under armen. i det han løp forbi meg falt det en lapp ut fra jakkelomma hans og landet på bakken rett foran mine ben. neimen, hva kan dette være tenkte jeg? siden han løper så fort med denne pannekaken må den være god, kanskje dette er oppskriften? så løftet jeg opp lappen og forventet å se pannekakeingredienser.
det gjorde jeg ikke, men derimot var det en flybillett! reykjavik - managua sto det på den! så tenkte jeg ikke mere over det, det er jo en ganske kjent sak at nicaraguanere reiser ofte til island, og pannekaker er de i allefall glade i.
men når jeg nå hører om ditt mysterium kan jeg si at jeg blir en smule til den mistenksomme mannen som jeg bare trodde var ute og lufta pannekaka si..

Tina Laais said...

takk!! no må vi bare finn ut kæm den mannen e?