Wednesday, November 28, 2007

Voksen?

Jeg stiller et åpent spørsmål til alle lesere (knis):
Er man blitt voksen når man sitter på kafé og i fullt alvor diskuterer vaskemaskinproblemer med vennene sine? Er dette kanskje selve definisjonen på det å være voksen?

Vil gjengi deler av min, Ragnes og Marevas samtale i går:

Mareva: Jeg hadde vaskedag i dag, men huseieren hadde sine klær i maskina, så jeg fikk ikke vaska.
Tina: Du kan bare vaske i vår maskin hvis du vil altså.
Ragne: Du kunne få vasket i min også, men den funker jo ikke. Den går i tjue minutter og klærne blir ikke rene engang.
Tina: Enn vår da, den varer i minst tre timer!! Og i går kveld vaska noen klær til klokka to om natta. Tror jeg må snakke med sjefen i blokka altså.

(Fritt gjengitt etter hukommelsen. Mareva snakker ikke norsk, dialogen er oversatt fra engelsk).

(Fotnote: tror jeg er litt skada av å skrive semesteroppgave).

No comments: