Monday, December 14, 2009

Kvittering? Ja, takk!

Vennligst ta deg tid til følgende spørreunders(p)økelse:

Har du vært ufrivillig offer for, og kasteball i systemet vi kaller "Norsk helsesektor"?
- Ja.

Huff da, det var leit. Du ble altså henvist fra fastlege og videre til sykehus?
- Jepp.

Så du fikk legetimen gratis da, ettersom du skulle direkte videre?
- Nei, ikke akkurat. Men jeg spurte om å få giro da.

" Ja, du kan godt få med en giro i stedet for å betale kontant. Det koster 54 kroner ekstra. I tillegg til de 170 kronene du skylder for legetimen"

Ah. Det er bra du får det dekt av studentsamskipnaden da!
-
Mm. Kjempefint.

"Nei, dessverre. Du må ha stempel i egenandelskortet for å få utbetalt noe av oss".

Spørre på sykehuset: Kan jeg betale denne regningen her og få stempel i egenandelskortet?

"Nei, hva er det du tror da? Dette var etter klokka 16, det var altså på legevakta, fem meter nede i gangen her. Da må du vente i tre timer til de åpner".

Åja, det var litt dumt, jeg har eksamen i morra skjønner du, så jeg kan ikke være her så mye lenger...

Betale på internett i stedet for: Vil du ha kvittering på dette? JA TAKK!

"Det blir 50 kroner ekstra!! Bare så du vet det!"

Okei, men da står jeg over. Trykke nei.

Litt senere på Studentsamskipnaden:

"Åja, du har ikke kvittering? Da må du kjøre til sykehuset og skaffe stempel. Flott at sykehuset bare ligger 3 mil unna da. Også ville du ha refundert transportkostnader ja? Men du har jo kjørt bil. Hahaha. Vi refunderer kun billigste reisemåte. Bra for deg at det går buss til sykehuset da. Den går jo to ganger i døgnet til og med!"

GOD TUR, OG LYKKE TIL!






No comments: