Sunday, November 11, 2007

Bussfunderinger


Nå skal jeg komme med en fundering, og et stort irritasjonsmoment. Når jeg skal hjem fra jobb må jeg ta buss. Det varierer litt når jeg slutter på jobb, så som oftest må jeg vente en stund på bussen. Men her er det rare. Når jeg kommer på bussholdeplassen og ser at jeg må vente i et kvarter, så blir jeg irritert. Og i tillegg kommer bussen ALLTID noen minutter for sent. MEN, når jeg er like ved bussholdeplassen (ikke i en avstand som tillater meg å løpe for å rekke bussen), da går bussen omtrent før tida! I alle fall så presis på slaget at det er fælt. Så jeg må alltid se bussen kjøre rett foran øynene på meg.



Hvorfor? Kanskje bussene i Reykjavik timer det så de aldri skal passe med når jeg kommer til holdeplassen. Teit. Det burde vært omvendt, for sene når jeg er like ved holdeplassen, på slaget når jeg har venta i et kvarter!

1 comment:

Anonymous said...

ka skjedd me rim?