Friday, September 21, 2007

KASUS!!






























Hvis du allerede trodde jeg var gal,
skal du her få se en sak som er smal.
Jeg bruker all energi på å lære kasus
Endingene er ekle som bittesmå lus!

Derfor henger de så fint på min vegg-
og skillet mellom entall og flertall er så skarpt som en knivsegg.

Karlkyn, kvenkyn, hvorugkyn.
Jeg blir tussete i hodet og får lyst på vin.
Nefnifall, þolfall, þágufall.
Og enda har vi ikke all!

Vi mangler enda eignarfall/genitiv.
Guri meg - for et liv!!

3 comments:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Heisann Tin-a!
Du har det fint, ja?
Det virker som du liker deg godt,
og det er artig å lese når du rimer så flott!
Kasus er som bladlus, bare glem alle de der orda,
ta heller imot et trøstedikt fra andre sia av jorda.
-Håvard

Sanna Drogset Børstad said...

tina, æ syns du e så flittig å flink å dine trillende ord rører et morshjerte på ordentligandresia av jorda!