Sunday, September 23, 2007

En fin liste om ting du ikke visste

Disse mål er nå oppnådd,
frukter er høstet og frø er sådd.
(Målene finner du bak i tid,
på denne "hjemmesida" mi).

2. Få minst en venn, helst islandsk og kokk.
- Jeg har fått en tysk venn som er kokk, og går med mer enn én sokk.
Dessuten flere andre,
jeg har ingen å klandre.

3. Bade masse, nesten hver eneste dag.
- Jeg bader hver søndag, ofte i trivelig lag.
Aleksandra, Marcin og meg
dykker i den lokale svømmehallen og leter etter sei.

4. Se en geysir som har utbrudd.
- Dette er nesten helt skrudd.
Men jeg har sett strokkur sin sprut,
Den kommer ut av jordas sorte tut.













7. Skaffe meg et kjæledyr.
- Jeg fikk en bamse av ei jente, en gutt og en fyr.
Jeg ville så gjerne ha en hund som jeg hver dag traff,
så mine bokamerater kjøpte meg fra ikea en sjiraff.




















9. Få meg en jobb.
- Jeg er jo ingen slobb.
Så nå arbeider jeg hardt,
på Tiger, med mye futt og fart.

10. Være med på teater.
- Jeg er med men skal ikke spille tater.
Jeg skal sikkert hjelpe med kostymer
sammen med noen fler.

11. Se en konsert.
- Det har jeg jo fått gjort, din fjert.
Nesten en ny hver helg,
Noen utrolig fine så jeg får klump i mitt svelg.



















12. Ha nok penger til flybillett hjem.
- Mamma og pappa hjelper siden de ikke akkurat er slem...

Dette er hva jeg har gjort,
og tida har gått så innmari fort!

1 comment:

Anonymous said...

haha! bra bra tina låjs.
du skriver ikke bare tåjs.

du rimer og dikter, HEAVY!
dette er jo nesten som å skrive revy!

Gleder meg til å se deg igjen
glad du har fått fler enn én venn.

Du er så søt
bra du har en coat så du ikke blir bløt! :P