Saturday, February 24, 2007

Øvelse gjør mester


For å bli bedre på å forstå islandsk (det skrevne språket), prøver jeg å lese "Morgenbladet" (som jeg ikke får til å skrive med sitt riktige islandske navn, fordi jeg mangler de to ekstra islandske bokstavene på tastaturet..). Det kan man finne på www.mbl.is
Det er vanskelig å forstå det som står for det meste, men jeg lærer i alle fall navnet på dagene. I dag fant jeg også en sak som tydeligvis handlet om cannabis. Jeg skjønte sånn cirka ikke noe av saken, men hasjplantebildet hjalp på forståelsen av tema. Forøvrig har jeg nå forstått at cannabisplante heter kannabisplöntunnar på islandsk.
Jippi. Og lørdag er laugardagur.

1 comment:

Sanna Drogset Børstad said...

flittige flittige pike, eg er så stolt. eg lærte noko på islandsk i jula, men så gløymde eg det. desverre.

adios,mi amiga. (<- må øve på min spansk veitu!)
besos de tu latina-sanna! (eller nå i den duren).