Sunday, February 18, 2007

Tina sine nyheter om Island


Da har jeg opprettet min første blog i hele verden. Den heter Tina ut i verden, og skal handle om at jeg drar ut i verden. Merkelig nok. For i juni er jeg ferdig med alt som heter grunnskole og videregående skole, og da kan jeg gjøre hva jeg vil. Fortvilelsen var først stor, men nå har jeg bestemt meg for å dra til Island.

Jeg har søkt på et universitet som ligger i Reykjavik, og heter Háskoli Islands. Nærmere bestemt har jeg søkt på studiet som heter "Icelandic studies for foreign students". Det vil si, jeg har skrevet søknaden, men ikke sendt den inn enda. Venter på et par attester, for det er ikke bare bare å søke på universitet på Island!

Dessuten driver jeg og søker på noe som kalles Islandsk statsstipend, som kan berge meg temmelig bra økonomisk gjennom studieåret. Men det er slett ikke alle som får dette stipendet.. Så det blir spennende.

I dag har jeg begynt utdanningen min i islandsk ved å se en islandsk film som heter "Havet". Der var forresten Sven Nordin med også.

5 comments:

Anonymous said...

Når du er på Island,
og ikke jeg.
Kommer jeg også på Island.
For å besøke deg

Tina Laais said...

Takk for besøk
Din purreløk

Sanna Drogset Børstad said...

æ kjæm æ å sjø. etter du har besøkt mæ i latinoland. jee.

Anonymous said...

Alt Tina sa kl. 19.15 - 19.16 20. februar 2007:
- Thsju - thsju - thsju (nynner til sang)
*Plystre*
- Æ må da slå opp på så gæli mang ord (retter nynorsktekst)
- Åh, manuelle ordlista altså!
*Fnis*
- Turi hell du på å skriv opp alt æ si no?
*Flir*
- Æ vil itj sjå d engang.
- Æ må bare svar me ett ord æ no så ikke Turi....
- E d ingen som vil hør kåseriet mitt?
- Turi du kan legg inn kommentaren no sjø!

Anonymous said...

Lang lang rekke, Tina ut i verden går.. Tina liker nynorsk, det blir sikkert nyttig på Island.